Allah dah bagi Airis Adik?

Assalamualaikum

Baca tajuk mesti dah agak ape yang aku nak cerita kan?

Baru-baru ni masa balik kampung ada lah aku terdengar bunyi-bunyi kurang best dari ipar duai aku. Konon anak 2 tak cukup. Kena tambah lagi, konon umur 35 dah tak elok pregnant, nanti banyak risiko.

Sedangkan aku anak masih sorang dan next year aku 35. Tapi aku balas dengan senyuman. Allah tahu ape yang terbaik untuk aku. Allah sayang aku dengan jaga hati aku ni. Aku senyum dan dalam hati aku tetap doa, if dia nak anak lebih ya Allah, berilah rezeki pada dia. Im ok Allah. Sebab hidup ni Kau yang aturkan. Aku redha dan aku sabar tunggu.

Alhamdullilah pagi 9 September 2019 aku Pregnant dengan 2 line muncul pada pregnancy test . Hampir 6 tahun kami tunggu kehadiran zuriat yang ke 2 mestilah berita ni 1 berita yang Happy. Paling happy si Airis lah. Berapa lama dia asyik zikir kat kami yang dia nak adik. Maybe di dah bosan main sorang-sorang dan sometimes aku dan babah dia malas nak layan 😅.

Suami aku pernah nazar, if aku pregnant dia nak cukur rambut. Jadi bila dah naik 2 line ni dia pon semangat lah. Happy tak payah cakap. Kami decide nak tunggu beberapa hari lagi untuk buat 2nd test. Sebab 1st test ni line dia samar-samar. Tapi aku yakin yang aku pregnant sebab time Airis dulu pon macam ni. 2nd day aku test lagi baru naik terang sikit line tu. Jadi aku decide nak buat yang sama. Esoknya aku nak cek balik.

1st yang tahu aku pregnant, kawan baik aku si Rina. Then mak aku last sekali baru suami aku. Hahaha. Due date aku dijangka bulan 5 time Puasa dan beberapa hari nak Raya. Alhamdullilah.

Bermulahlah episode siAiris nak adik girl,babah nak boy, nak beli toys ini dan itu yang selama ni kami sabar menunggu. Allah je tahu betapa happy dan syukurnya aku masa tu.

Allah sayang aku.

Pagi 10 September 2019 aku bleeding. Aku cramp perut. Aku dah rasa sesuatu. "ya Allah, aku period ke?" Aku blur. Aku cuci bersih, pakai pad, aku sambung tidur, aku tasbih banyak-banyak, istigfar banyak-banyak. Hope itu just mimpi. Tapi aku bangun dan memang sah aku period. Allah je tahu ape perasaan aku masa ni.

Aku hanya bayangkan wajah frustrated Si Airis dan babah. Tapi aku tak menangis. Aku teringat pesan guru aku, walau ape pon ujian yang Allah beri, ucap Alhamdullilah, Aku redha.

Tapi jauh di sudut hati ni aku masih hope itu hanya bleeding/spotting implantation yang biasa jadi masa kehamilan 1st trim. Tapi, Allah sayang aku, dia uji aku dengan ujian yang besar.

Alhamdullilah, Allah beri 1 hari berita happy dan nampak positif pregnancy test setelah hampir 6 tahun aku tak nampak 😊

Its ok Allah. Aku tahu hanya Kau tahu apa yang terbaik untuk aku dan bila masa sesuai untuk aku hamil lagi, if Kau dah tetapkan anak aku hanya Airis, jadi inilah yang terbaik untuk kami. Alhamdullilah atas kecukupan ini.

Aku pernah dengar 1 sharing ni, if kita nakkan sesuatu, contoh kita nak anak, kita kena banyakkan sedekahkan doa/ doakan kawan-kawan atau saudara mara kita yang masih belum dikurniakan anak. Jadi ini lah rutin aku. Mendoakan.

Dengan cara ni hati aku lagi tenang dan redha.

InsyaAllah rezeki besar nak sampai pada aku dan family aku.

Doakan aku ye semua. 😘

Jangan lupa cek Instagram Auroma Scents Hq sebab ada FLASH SALE 4 BALM RM100 sampai pukul 5PM ni je. 😘


0 comments