Ayat Al-Quran untuk Legakan Batuk

Macam yang korang tahu. Aku ni susah sikit nak kasi anak makan ubat. Seboleh-boleh aku nak elakkan ubat. Aku taknak biasakan anak aku dengan ubat-ubatan. Kalau selagi boleh disembuhkan cara alami (natural) why not kita cuba kan? Banyak ubat dalam badan ni bukan lah bagus sangat. Ubat ni sintetik, makin lama dalam badan boleh mudaratkan.

Cerita entri semalam pasal airis demam. Aku beri juga ubat sebab demam dia dah lebih 3 hari dan tiba-tiba suhu demam dia naik. Lepas suhu dia turun ke normal, aku stopkan pulak ubat batuk sebab aku rasa dia macam ketagih. Kalau tak dapat ubat batuk tu dia tantrum. tak ke risau?

Sebab tu aku "buat" Lullabies balm ni. Lullabies balm ni dari Natural source, Natural Ingredients. Aku gunakan essential oil pure dan natural untuk semua balm aku dan bukannya fragrance oil atau wangian sintetik untuk balm-balm ni. Aku percaya, bahan-bahan semulajadi ciptaan Allah ni lebih banyak khasiat dan kebaikannya. Jadi kenapa tak gunakannya sebaik mungkin? Kalau dekat negara luar, barang-barang semulajadi, real food semua ni memang dah lama dorang amalkan. Cuma aku perasan dekat malaysian ni lebih sukakan benda-benda yang sintetik dan di-process. Even makanan pun ade yang dah dicampur kimia itu ini. Semua tu masuk kat dalam badan kita kan?

Aku substitute  ubat batuk tu dengan Madu dan lemon. Beri juga air masak kerap-kerap dan alhamdullilah kurang juga batuk dan selsema dia. Aku sapu kerap-kerap Chesty Chest Rub dekat dada dan belakang badan dia. Lullabies balm ni bukan jaminan untuk anak-anak terus sihat. Cuma ianya banyak membantu melegakan simptom-simptom batuk,selsema dan sebagainya. Ada 1 testimoni ni yang anak kecil dia kerap masuk hospital sebab bronchitis, selalu kahak yang banyak dalam lung sampai tak boleh bernafas dan demam. Lepas konsisten Chesty Chesty Rub, Alhamdullilah anak dia kurang batuk yang berpanjangan. Bila cek pon alhamdullilah lung dia clear. Anak dia sekali batuk je luar muntah kahak & anak dia boleh tidur lena.

Aku suka juga doa-doa dari potongan ayat Al-Quran. Macam 1 ayat yang aku jumpa di google ni membantu juga.  Ayat dari surah Yunus ayat 57 yang baik untuk penyakit-penyakit yang bermula dari dada. Jadi batuk tu salah satulah kan.

Setiap kali sapu Chesty Chest Rub aku akan baca ayat ni. Kalau masa airis tidur pun aku buat juga. Letak tangan dekat dada dia dan bacakan ayat ni. Aku buat kerap-kerap. Ini salah satu ikhtiar juga kan.

Jadi untuk korang yang anak-anak atau diri sendiri batuk tak baik-baik, boleh amalkan ayat ni. InsyaAllah dengan izin Allah, sembuh batuk-batuk tu semua.


https://namaakufazahirah.blogspot.com/

0 comments