5 Balm Lullabies Yang Perlu Bawa Setiap Kali Travel

Bila ada customer Lullabies Baby Balm yang bagi feedback positif tentang balm Lullabies ni, aku rasa kerdil sangat diri aku ni. Alhamdullilah, dengan izin dan rahmat Allah yang Maha Besar, ramai orang yang serasi dan selesa dengan Lullabies Balm ni. Aku tahu, essential oil balm memang banyak dah bersepah dekat Malaysia ni. Tapi kenapa aku pilih nak buat jugak walaupun aku tahu nak fight semua brand tu bukan mudah. Lebih-lebih lagi aku ni hanyalah "homemade" bukan kilang "made"

Setiap brand, punya kelebihan masing-masing. Begitu jugaklah dengan Lullabies Baby Balm ni. Aku tak pernah "overclaimed" yang aku punya lah yang terbaik, bagi aku, siapa yang dah cuba, tahulah baik ke tak kan? 

Alhamdullilah, balm-balm aku ni selalu sangat pergi overseas tau. Aku pun masih belum sampai-sampai lagi. hahahha Latest aku dapat wasap yang balm Bliss Lullabies dah sampai ke Korea. Terkejut aku dapat gambar tu. Balm Lullabies ni pernah juga sampai London, UK, Switzerland eh banyak lagi lah cuma takde gambar je. Kawan-kawan dan sedara mara aku yang kaki travel memang akan order siap-siap balm ni nak bawa travel nanti. 

Baik, meh aku share sikit, mana balm yang perlu korang bawa masa travel dan kenapa perlunya balm-balm tu tak kesah lah kau travel dengan anak-anak kecik atau tanpa anak-anak, balm-balm ni perlu sangat-sangat kala "emergency"

1) BEDTIME BALM
Tak kesahlah korang holiday mana asalkan namanya travel. Travel ni mostly perjalanan yang jauh kan? Kalau naik flight dan masa yang lama, biasanya akan "Jet-leg", sakit kepala, sakit badan dan lain-lain. Bedtime Balm ni sangat membantu mengurangkan lenguh-lenguh badan, kaki, tengkuk dan mujarab jugak untuk meredakan sakit kepala. Haaa bukan takat buat anak tidur je ok! Itu ajaibnya balm Bedtime ni. Kalau anak tak boleh duduk diam dalam flight tu, sapukan bedtime ni sambil selawat. Niat baik-baik, insyaAllah dipermudahkan semuanya. 

2) HAPPY TUMMY (WOBBLES TYME BALM)
Dah travel jauh-jauh mestinya kita nak makan makanan sedap-sedap kat situ kan? Kalau perut jenis kuat ok lah, kalau tetiba tak serasi dengan makanan kat situ macam mana? Takkan nak biarkan sakit perut cer-cer tu ganggu holiday korang? Or, tetiba jadi sembelit dan angin kembung perut naik ke kepala, rasa tak selesa, nak muntah? Sapukan je balm ni, InsyaAllah lega perut tu. Untuk anak-anak, sapukan kat tapak kaki dan betis sekali selain perut. 

3) BLISS BALM
Cuaca terlalu sejuk atau terlalu panas selalu buat kulit jadi kering sangat. Itu kalau jenis kulit sensetif lah macam aku. Or kalau salah makan maybe naik ruam-ruam gatal-gatal kat badan. Jadi kena siap-siap Bliss Balm ni dalam beg. Sapu kat tempat bermasalah tu, or kulit kering insyaAllah bantu melembabkan balik kulit kering. Adik aku si angah, tetiba allergy dekat ape tah, mata naik bengkak, badan naik ruam. Dia capai Bliss Balm ni sapu kat kelopak mata dan keliling mata yang bengkak tu, beberapa minit terus surut bengkak tu. Alhamdullilah. 
Bliss Balm Korea
Bliss Balm ke Korea

4) CHESTY CHEST RUB
Ah Sudah! sampai-sampai je dah kena selsema. Sampai hidung tersumbat. Ambik Chesty Chest Rub, sapu kat tepi hidung kiri kanan, dekat belakang telinga kiri kanan dan dekat tengah-tengah dahi antara kening tu. Insyaallah membantu memberi kelegaan nanti. Bila ada anak-anak kecik ni pun masalah batuk,selsema demam kena take note juga. Jadi perlulah mak-mak sediakan balm ni dalam beg siap-siap.

5) BODYGUARD BALM
Anak jenis suka mandi Swimming pool? Kita tak tahu kuman apa yang ada dalam tu kan? Kadang ada anak-anak yang lepas swimming, esok lusa dedar je badan. Ada kes, lepas mandi swimming pool naik merah-merah badan. Pergi Travel ni macam-macam hal kadang boleh jadi (mintak jauh laa Ya Allah) . Sapukan siap-siap Body Guard balm dekat tapak kaki sebelum mulakan aktiviti luar (swimming etc) dan sebelum tidur. InsyaAllah membantu tingkatkan imun badan untuk fight virus dan bakteria.

Jadi jelas tak? Pastikan pack siap-siap balm ni ok mommies! Aku doakan semua balm-balm Lullabies ni membantu dan memberi manfaat untuk ramai orang, InsyaAllah




0 comments