Macam mana saya terjebak dengan Mandian Terapi Garam Aura Rezeki

Assalamualaikum,
Semoga kalian berada dalam limpahan kurnia Allah s.w.t

Aku nak share posting tentang terapi mandian garam hari ni dan bilamasa aku terjebak dengan dunia terapi garam ni semua. Aku memang jenis cepat terjebak lebih-lebih lagi dalam bab-bab terapi ni, aku suka kan sesuatu yang semulajadi. Aku jenis tak depends on ubatan tapi aku more to psychology. Ade kena mengena ke? Haiss korang baca je lah sampai habis.

Sejak aku dengan dunia Essential Oil, aku banyak belajar tentang frekunsi, positif, negatif, chakra, aura, law of attraction, affirmation dan yang berkaitan lah. Aku tak layak nak komen banyak sebab elmu aku tak banyak cuma aku hanya gunakan untuk diri sendiri je dan orang sekeliling aku. For me, semua ni adalah sistem Allah, cuma it depends on cara pembawakan dan kepercayaan kita. As long kau tak buatnya sampai lari akidah dah lah. Aku percaya dalam al-quran pon ade sebut-sebut pasal semua ni cuma biasalah orang kita ni terlebih pandai, pukul sama rata semua benda jadi macam-macam lah tanggapan dan tuduhan.

If u are not into this elmu, jangan memandai. Itu je aku pesan . Cari someone yang kau percaya dan memang ajarannya tak langgar akidah. Sekarang ni banyak sangat elmu "New Age" yang merapu. Astagfirullah.

Ok, back to tajuk. Since aku suka bab-bab natural healing ni, jadi aku suka lah terapi-terapi ni, selama ni aku hanya depends on essential oils aku dan garam aku guna pon sebab nak titikkan essential oil tu supaya larut dalam air. Garam himalayan aku guna pon kalau bukan untuk masak, aku guna as one of ingredient dalam skin care aku (scrub etc) sebab benda senang nak cari, nak guna, murah dan semulajadi.

Sampai satu tahap aku down with depression.

Entah ape yang aku stress kan pon aku taktau. Just aku suka sangat create stress life dalam hidup aku. Aku jadikan semua benda keliling aku ni attract stress dan depression. Tak memasal aku mengamuk, aku marah anak, aku tinggi suara dengan suami aku, aku jadi tak tenang bila tengok orang lain buat sales banyak, aku iri hati, in da same time, hutang yang berlambak tu aku tak bayar dan aku kusut everyday. Kauorang boleh bayang tak? Aku tidur fikir hutang, bangun nampak hutang. Hidup aku macam tak terurus. Aku menangis je. Bila menangis aku stress. Aku marah anak aku. Aku benci suami aku. Bisness aku macam tertutup, ape je aku buat atau jual aku rasa tak menjadi.

Ok bila baca ni nampak macam aku ni kena sihir je kan? Aku pon fikir gitu at first. Asik terfikir siapa yang dengki sangat kat aku sampai buat life aku macam ni? Huhuhu

Sebelum ni aku ade je buat terapi dengan someone yang boleh "scan" atau tau ape yang tak kena. Guna essential oil. Dia ni akan bantu aku pilih essential oil mana yang boleh bantu aku. Titik dalam air dan mandi. Kan setiap essential oil tu ade frekunsi nya. Nanti aku cerita more tentang frekunsi ni.  Seriously, tak membantu. Sebab aku tak tahu cara dia. Dia pon tak membantu banyak bab ni. Hahahha. Semua suruh aku gugel. Huhuhu. Alhamdullilah aku jenis kiasu, aku gugel aku buat research, at least dapat calm kan diri aku a lil bit.

Aku doa every day masa solat.
I need help Allah. I need something yang boleh bantu aku with all this. Beri petunjuk. Tunjuk aku jalan. Sebab aku tak suka ape yang aku lalui. Aku penat. Bisness aku camtu jugak. Tak kemana. Lagi aku push diri aku lagi aku stress. Sian Airis. Asik kena marah je dengan aku.

Sampailah aku nampak kawan dalam contact aku bercerita tentang Garam Aura Rezeki. Dia bercerita macam mana garam tu bantu dia with all depression dan anxiety. Bercerita macam mana garam tu buat bisness dia success. Dia sebut nama yang menjual garam tu, aku cari dekat Instagram. Ok baca dari 1st posting dia tentang garam ni. Ok menarik. I need this..

Tapi biasalah aku ni, aku nak membeli tu bukan suka-suka. Aku bukan banyak duit, jadi aku akan beli benda yang aku perlukan dan membantu. Aku gugel testimoni, aku cari dekat pinterest kebaikan mandi garam, aku gugel lagi info-info semua.

Testimoni yang menarik perhatian aku is MANDI-MANDI SALES 10K 😆

Manusia dengan duit kan, itu je yang aku nampak. Aku cuma nampak 10k tu je dan aku hanya ingat kalau aku kaya, bisness maju aku takkan jadi camni, suami aku akan sayang aku lebih.

Aku wasap beberapa agen yang jual garam ni, dari conversation aku dengan dorang ni, aku macam tak dapat info yang aku nak. Then aku tak jadi beli. Tapi setiap hari hati aku ni membuak-buak nak beli, nak jugak sales 10k tu. 😂

Sampai lah aku jumpa KAK LONG DIVA.
Aku baca sharing dia dekat IG, aku tengok IG dia setiap hari. Ade something yang buat aku follow dia dekat IG . So aku wasap dia.

1st aku terus nak beli Garam Lady Millionaire. Sebab testimoni aku baca tu orang tu guna Lady Millionaire ni lah yang dapat sales 10k.

Long story short, Kak long ni advice aku ambik Garam Romantika dulu. Sebab dia cakap, kasi aku betulkan dulu energi aku, kasi aku calm dulu, sebab ni 1st time aku buat terapi garam, jadi Garam Romantika ni yang aku perlu. If, aku terus guna Lady Millionaire, maybe aku akan jadi lagi teruk.

Memula aku tak faham. Ape maksud dia.

Setiap benda ade frekunsi, essential oil ade frekunsi, so garam pon ade frekunsi. Dan Romantika ni frekunsi dia rendah dan untuk yang 1st time guna, dia imbangkan balik energi dalam badan kita, buat kita calm dan detact ape masalah dalam diri kita.

Macam ni, bila guna Garam Romantika, energi kita yang negatif tu akan naik ke positif, dan dari sini kita boleh detact ape yang buatkan energi kita low.

Macam aku yang konon banyak sangat masalah sampai depression ni, aku cuma perlukan perhatian, aku cuma perlukan kasih sayang dan bila aku tak dapat semua ni, aku jadi stress. Aku letih.

Jadi bila aku buat terapi garam mandian Romantika, aku akan tarik energi kasih sayang masuk dalam diri aku, aku akan jadi lebih calming, dan dari sini lah aku senang tarik positif vibes sekeliling aku dan aku salurkan pada suami dan anak aku. Jadi bila aku happy, orang dalam rumah ni pon happy sama.

Ini semua berkaitan dengan energi.

Kak Long ni dia suruh aku buat detox Aura 21hari. Mandi semalam 21hari. Sebab dalam masa 21hari ni lah sel sel kita membentuk yang baru. Sama macam energi, dalam masa 21 hari ni bila kita mandi garam, dia akan berkembang cantik dan selsesai 21hari tu kita hanya perlu maintain energi supaya sentiasa cantik dan on point.

Alhamdullilah, belum sampai 21 hari aku dah nampak benefit dia. Aku macam makin tenang. Aku kurang marah. Aku banyak sabar, aku letgo semua yang aku tak perlu simpan dan fikir.

Dan sampai sekarang aku masih on mandi garam bila perlu. Aku jadi lebih positif. Aku dah pandai jaga energi aku. Jadi bila aku nak naik hantu tu je aku dah pandai lah nak kawal balik. Bila macam ni, aku jadi lagi tenang.

Bila tenang, ape je yang dulu tak nampak, kau dah nampak. Kalau macam dulu aku asik fikir sales aku takde, now aku letgo self sabotaj tu dan aku jadi yakin, hari-hari aku ade sales. Aku yakin dengan Allah, yakin dia ade dengan aku always jadi semua jadi smooth je.

Aku baiki hubungan aku dengan family. Alhamdullilah rezeki masuk non stop.

Macam mana pulak lah garam ni buat aku tenang?

Setia garam Aura Rezeki ni dah di programkan. Bau-bauan bunga-bungaan tu yang bantu naikan mood ketenangan aku, buat mood aku cun. Lepas mandi tu rasa konfiden je.  Rasa happy. Sebab masa ni lah aku belai-belai diri aku dan cakap benda baik-baik dan positif dekat diri sendiri.

Pep talk to myself

Kadang kita ni just sibuk nak buat orang lain happy tapi kita tak happykan diri sendiri. Jadi cuba happykan diri sendiri, kauorang boleh nampak benda yang best je yang kauorang attrac.

Jadi, aku harap, kaum-kaum ibu macam aku ni, cuba mandian terapi garam ni. Bila kita happy dan tenang, semua urusan kita pon mudah dan family kita pon happy dan tenang.

Tunggu next post aku ok. Aku cerita ape tu detox aura 21 hari.

Hugs ❤️
Fa Zahirah.


0 comments