Rebranding : Lullabies Baby by Auroma Scents






Hujan dah seminggu kat seri petaling ni. 2 hari dah aku hantar airis sekolah hujan renyai-renyai.. Alhamdullilah, hujan rezeki. Hari ni airis pergi sekolah pun mendung je muka dia..chembeng! Taktau ler kenapa dia extra manja rini, sebab hujan & kena paksa bangun gamaknya..

4 ogos lepas aku join 1st Bazaar under Puspanita Arkib & hari yang sama aku launch label balm yang baru & rebranding sekali. Tujuan dia sebab aku target untuk marketkan balm Auroma Scents ni. InsyaAllah 1 fine day :) Jadi aku nak 1 label yang nampak buat orang toleh berkali-kali then terus membeli.. Maknanya yang menarik la orang tengok. Aku suka warna-warna yang terang dan ceria. Sebab tu aku pilih 7 warna pelangai untuk jadikan warna theme untuk balm baby aku. Balm yang sama cuma packaging yang lain. Cuma aku tak gunakan lagi Grapeseed Carrier oil & Shea Butter tetapi aku gantikan dengan Cocoa Butter & Sunflower Seed Oil. 

Kenapa Cocoa Butter & Sunflower Seed Oil - sebab dedua bahan ni lebih lembut & ringan pada kulit bayi & kanak-kanak yang sensetif. Jadi untuk anak-anak yang ekzema pon sesuai menggunakan balm aku InsyaAllah dengan izin Allah. Nanti di lain entry aku share kan kebaikan kedua-dua bahan ni.

Merah, Jingga, Kuning, Hijau, Biru, Indigo, Ungu


Membantu memberi kelembapan kepada kulit kering & merekah. Membantu mengurangkan kegatalan dan keradangan kulit seperti ruam lampin, ruam panas, ekzema dan membantu melembutkan kulit kering seperti di tumit,bibir dan siku.
Cara Penggunaan:
Sapu nipis pada permukaan kulit 2x sehari bila perlu.
Bahan-bahan:
Natural Beeswax, Cocoa Butter, Sunflower Seed, Vitamin E & Oil Therapeutic Grade Essential Oil (Lavender, Frankincense & Geranium)

Happy Tummy Balm di blend menggunakan Essential oils yang terpilih & efektif membantu masalah yang berkaitan dengan perut seperti sembelit, kembung, angin, sebu dan cirit birit.
Cara Penggunaan :
Untuk masalah sembelit,kembung,sebu sapukan secara arah jam & untuk cirit birit atau sakit perut sapukan secara lawan jam.
Bahan-bahan:
Natural Beeswax,Cocoa butter,Sunflower seed oil, vitamin E & Therapeutic Grade Essential Oil (Tangerine,Peppermint, Lavender & Lemon)

Body Guard balm kami membantu meningkatkan tahap imun badan secara semulajadi. Gabungan essential oil seperti Rosemary,Frankincense dan Oregano membantu menguatkan tubuh badan dan meningkatkan sistem imun tubuh dari jangkitan virus & bakteria.
Cara penggunaan :
Sapu pada tapak kaki setiap hari/sebelum tidur
Bahan-bahan :
Natural Beeswax, Cocoa butter, Organic Sunflower Seed Oil, Vitamin E & Therapeutic Grade Essential Oil.


Membantu mengurangkan simptom-simptom selsema,batuk,demam dan hidung tersumbat. Gunakan balm ni setiap kali si kecil anda mengalami batuk,selsema dan mereka akan tidur dengan lena sepanjang malam.
Cara Penggunaan :
Sapu pada tapak kaki atau dada & belakang badan setiap setiap hari bila selsema,batuk atau selsema
Bahan-bahan :
Natural beeswax, Cocoa Butter, Organic Sunflower Seed Oil, Vitamin E & Therapeutic Grade Essential Oil (Lavender,Peppermint & Lemon)


Digunakan sebagai "insect repellent" juga bantu mengurangkan bengkak dan gatal akibat gigitan serangga.
Cara Penggunaan :
Sapukan pada kulit yang terdedah (lengan,kaki,muka) sebagai insect repellent dan sapu pada gigitan nyamuk/serangga untuk kurangkan kegatalan & bengkak.
Bahan-bahan :
Natural Beeswax, Cocoa Butter, Organic Sunflower Seed Oil, Vitamin E & Therapeutic Grade Essentail Oil (Lavender, Citronella,Lemongrass& Frankincense) 

Lembut pada kulit bayi yang halus. Sesuai digunakan untuk meredakan kegatalan dan ketidakselesaan akibat ruam lampin, ruam panas, kulit kering dan mengelupas. Balm berbau lembut & tenang ini juga menenangkan bayi dari tantrum dan buat bayi tidur lebih lena apabila disapu pada badan sebelum tidur. Meredakan masalah kembung dan sembelit pada bayi.

Cara Penggunaan : Sapu nipis/urut pada badan bayi, perut & tapak kaki bayi selepas mandi/sebelum tidur

Bahan-Bahan : Natural Beeswax, Cocoa butter, Organic Sunflower Seed Oil, Vitamin E & Therapeutic Grade Essentail Oil (Lavender, Rose, Lemon, Geranium) 


Sesuai untuk anak yang kerap tantrum/hyper dan gunakan sebelum tidur untuk tidur yang lebih lena. Sesuai juga digunakan sebagai stress reliever.

Cara Penggunaan : Urut pada bahagian badan atau sapu nipis pada tapak kaki, betis, tengkuk & dahi sebelum tidur.

Bahan-bahan : Natural Beeswax, Cocoa Butter, Organic Sunflower Seed Oil, Vitamin E & Therapeutic Grade Essentail Oil (Lavandula angustifolia (Lavender) oil, Citrus aurantifolia (Lime), Cedrus atlantica (Cedarwood), Vanilla planifolia (Vanilla) Citrus aurantium dulcis(Orange) peel oil)

Sepanjang bulan ni, dengan min pembelian 5 balm (boleh campur-campur) Lullabies Auroma Scents korang boleh join Contest Follow, Snap, Tag & Win dan menang RM50 + 2 balm untuk 2 orang BFF korang.

Balm Lullabies boleh didapati dalam saiz 30g dengan hanya RM32. 


0 comments