Essential Oil Balm yang baik untuk anak-anak

Bismillah ir-Rahman ir-Rahim” (بسم الله الرحمن الرحيم)

Aku nak mintak maaf pada yang whatsapp aku bertanyakan tentang Young Living Essential Oil, buat masa ini aku tak jual essential oil sebab aku tengah fokus pada Lullabies balm yang marketnya tengah naik. Alhamdullilah

Aku tetap akan sharing tentang essential oil sebab kesemua balm Lullabies menggunakan essential oil. Aku sendiri masih guna essential oil untuk personal used. Ada soalan yang aku terima, Lullabies essential oil ni guna Young Living ke? 60% masih lagi dengan Young Living dan selebihnya aku gunakan oil dari Australia yang Organik,therapeutic dan natural. Jangan risau, ianya masih sama dan sama-sama mempunyai kebaikkan essential oil tu dan semua kebaikkan aku kongsikan dalam Lullabies Balm, InsyaAllah

Kenapa perlu beli dan guna Baby balm Natural Lullabies?

Aku teringat masa airis baru lahir. Alhamdulilah dia tak punya masalah kesihatan yang teruk, cuma dia jenis senang terjaga dan tidurnya terganggu. Bila dia kerap mengamuk, tidur tak pernah lena, aku lah stress. Aku macam jadi mild depression. Suami aku macam aku nampak tak pedulikan aku pon. Kerja 1 pon susah nak settle, airis asik berkepit je, kalau tidur pon, aku bangun dia sama bangun. Pastu sambung melalak. heh. Bila aku start buat Bedtime Balm, Subhanallah, rupanya ramai ibu-ibu yang beli sebab masalah yang sama. Masa aku start jual Lullabies balm, Bedtime balm yang paling banyak aku jual dan paling banyak testimoni. Alhamdullilah. Aku dah bantu 1 masalah dunia ibu-ibu beranak kecik ni. Sampai sekarang Airis mesti aku sapu bedtime sebelum tidur. Dia memang dah dibiasakan dengan Bedtime.


Bila airis masuk 1 tahun, dah makan macam-macam dia start batuk dan selsema. Jenis yang hidung tersumbat tu. Jenis yang batuk berkahak berbunyi tapi tak reti nak keluarkan. Aku lah stress. Stress lagi. Sebab aku tak suka dengar dia berkeruh masa tidur. Aku macam dapat imagine berapa banyak kahak/lendir dalam tekak dia tu. Aku terpaksa kejut dia, sedut hidung dia, dia mengamuk tantrum sebab tidur dia teganggu. Bila hidung sumbat pon sama lah kan, dia tak lena tidur. Jap-jap terjaga. Aku buat juga wap panas and tepuk-tepuk tu. Alahai aku yang melalak. Sama melalak. Kesian tau Airis kena paksa gitu. So aku buat balm Chesty Chest. Aku guna gantikan Vicks & minyak kayu putih. Aku sapu setiap kali lepas mandi & sebelum tidur. Alhamdulillah sekarang dia tidur pun tak berkeruh. Kalau selsema hidung tersumbat, aku sapu dekat batang hidung dia terus hingus-hingus cair dan keluar sampai lega. Kalau batuk pun sama, at 1st memang dia akan muntah keluar kahak. Tapi lepas tu lega kan. Lena dia tidur. Kalau tak jap-jap terjaga menangis sebab tidur tak lena. Chesty Chest ni pun ramai ibu-ibu yang repeat beli. Alhamdullilah. Allah izin lagi aku bantu ibu-ibu ni.


Kembung perut,sakit perut,sembelit tu memang selalu airis kena. Makin besar kerap pulak dia sembelit. heh. Makan macam-macam kan, air minum ikut mood pastu dok tahan-tahan berak sebab nak buat ini lah itu la hah- sembelit. 1 hal dengan airis, dia selalu sakit perut lepas makan. Sistem pencernaan dia bagus. Makan then berak. heheheh jadi aku mesti bawak sesiap Happy tummy Balm ni. Airis kalau lambat makan sakit perut, terlebih makan sakit perut, fullmoon lagi selalu sakit perut. Balm ni memang aku pastikan bawak mana-mana. Aku ingat lagi masa dia menyusu badan, kalau aku salah makan, dia yang cirit birit. Kalau aku makan benda yang berangin, dia yang kembung. Anak-anak sembelit jangan main-main wei! Aku dah alami sendiri time airis sembelit huhuhu. Seksa kesian. Now dah ada balm Happy Tummy kan, alhamdullilah banyak bantu aku, bukan aku je, ibu-ibu lain pon sama. Aku tak guna yuyi dah, aku hanya perlukan Happy Tummy balm.


Airis ni manja, maybe sebab dia masih belum ada adik beradik. Kira masih tunggal lah. Aku paling menyampah kalau nyamuk gigit dia! Sebab dia akan ganggu aku sampai gigitan nyamuk tu tak gatal. Selagi gatal tu dia suruh aku garu! bila suruh garu sendiri start lah tantrum dia. Kerja aku mengaru dia jelah 1 hari. Nak selesai masalah, sapu je siap-siap Itchy Bug Bite dekat kaki, tangan tu, nyamuk memang taknak gigit. Jadi takde lah drama gatal-gatal garu-garu lagi. Ibu-ibu yang beli ni semua share feedback positif. Membantu kan? Alhamdullilah dengan izin Allah.


Selain Bedtime Balm,Chesty Chest Rub paling banyak ibu-ibu yang beli ialah Bliss Balm. Testimoni Bliss Balm ni yang paling aku tak sangka-sangka. Bayangkan kulit bermasalah seperti ekzema,ruam-ruam lampin, kulit kering, luka eksiden boleh jadi cantik balik lepas gunakan Bliss balm konsisten dengan izin Allah. Sebak aku bila ibu-ibu ni wasap aku beri feedback positif dengan Bliss balm. Kalau boleh aku nak bantu kurangkan penggunaan krim-krim steroid. Kesian anak-anak kalau kita asik sapukan krim steroid ni.


Anak yang kerap diserang sakit bukan sesuatu yang kita nak. Aku sendiri bila airis demam, aku memang tidur-tidur ayam. Aku doa, buat solat hajat baca yasin untuk airis walaupun dia hanya demam biasa je. Jadi nampak kan macam mana risaunya si ibu yang anaknya kerap sakit. Alhamdullilah, airis anak yang sihat. Kalau demam pun bukan ambik masa yang lama nak sembuh. Aku buat Bodyguard balm ni untuk protection. Aku cukup takut dan risau bila asik dengar virus itu virus ini, bakteria itu ini. BodyGuard balm ni bantu kuatkan sistem imun anak-anak untuk melawan penyakit. Selebihnya berserah dan bertawakal pada Allah sebab dia lah yang Maha Melindungi dan Menyembuhkan sesuatu penyakit.


Siapa tak suka baby balm kan? Aku suka baby balm. Baby balm ni ramai jugak peminat dia. Aku sebenarnya buat Babybalm ni nak mudahkan kerja aku. 1 balm yang aku boleh letak dalam beg mewakili 2 3 balm yang lain. Jadi takperlu aku bawa semua 7 dalam beg kan? Kenapa aku fokus newborn baby untuk baby balm ni, sebab aku tahu, ada anak kecik mesti kelam kabut. Mana lah nak pakai satu-satu balm kan. Ambik 1 ni boleh guna serata. Lagipun Baby balm ni bau dia mild dan tak sekuat balm-balm lain. Baby akan lebih calming. Baby balm pon boleh disapu pada ruam lampin, kulit kering. Kalau baby batuk selsema, boleh gunakan baby balm ni. Sapu dekat tulang belakang dan dada dia. Kalau baby kembung perut pun boleh sapukan baby balm ni untuk masalah kembung dan sembelit. Ibu-ibu yang hamil,mual-mual boleh gunakan Baby Balm ni untuk kurangkan mual-mual dan lagi best sapu dekat bekas stretchmarks. InsyaAllah dengan sapuan yang konsisten membantu memudarkan parut insyaAllah.


Lullabies baby balm diperbuat dari Cocoa Butter (membantu melembab dan memulihkan kulit) , Sunflower oil (Melindungi kulit dari kerosakkan dan sesuai untuk  kulit sensetif) dan digabungkan dengan Essential oil yang organik, tulen yang memberi 1001 kebaikan dan manfaat.

Jadi ibu-ibu yang ada masalah seperti aku, yang ada anak-anak kecil, aku cadangkan beli dan cuba sendiri Lullabies Baby Balm Natural ni. Apa-apa pun balm-balm ini asbab dan Allah yang sebaik-baik penyembuh.

==============================
FLASH SALE 1 HARI SAHAJA
25/10/18
BELI 2 @ RM60 (normal RM70/save RM10)

LULLABIES BABY BALM NATURAL

0 comments